مقالات

علت های کند شدن گوشی شیائومی چیست؟

علت کند شدن گوشی شیائومی

اگر مشکل کند شدن گوشی شیائومی، ذهنتان را درگیر کرده است و به دنبال افزایش سرعت گوشی شیائومی خود هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است! علت های کند شدن گوشی شیائومی و روش‌های بالا بردن سرعت این گوشی‌ها در این مقاله بررسی شده است که به شما برای رهایی از این مشکل کمک می‌کند. اگرچه دستگاه های گوشی فعلی شیائومی به سخت افزازهای قدرتمند و ظرفیت حافظه زیادی مجهز هستند، اما این بدان معنا نیست که گوشی های این برند همیشه عملکرد روان را داشته باشد. فراموش نکنید که رفتار کاربر تلفن هوشمند تاثیر بسیاری بر روی گوشی می‌گذارد با هدهد آی تی همراه باشید تا با بهترین راه حل‌های ممکن برای افزایش سرعت گوشی شیائومی خود آشنا شوید.

1. بررسی کنید که چه برنامه هایی حافظه زیادی مصرف می کنند

برای اینکه بفهمید دقیقا چه چیزی باعث «کند شدن عملکرد گوشی شیائومی» شما شده است، باید بلافاصله از نرم‌افزارهای تخصصی مانند نرم افزار Trepn Profiler برای بررسی و نظارت بر عملکرد گوشی استفاده کنید.

این نرم افزار وظیفه نظارت بر برنامه‌هایی را که حافظه زیادی را اشغال می‌کنند، بر عهده دارد و سرعت CPU تلفن را کاهش می‌دهد. در نتیجه، کاربران با مرور داده‌های موجود می‌توانند بررسی کنند که کدام برنامه باعث کندی شده است و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام برنامه‌ها را به بهینه سازی، حذف یا خاموش کنید.

2. برای افزایش سرعت گوشی شیائومی ، کش را پاک کنید

پاک کردن کش برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

معمولا نرم‌افزارها پس از چند وقت استفاده، فایل ها و داده های ناخواسته زیادی را ایجاد می‌کنند که همین موضوع بر روی عملکرد تاثیر می‌گذارد و سرعت گوشی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. پس فیلم‌ها یا اهنگ‌هایی را که لازم ندارید، حتما از گوشی خود پاک کنید.

هم‌چنین برای کمک به عملکرد بهتر و افزایش حافظه گوشی شیائومی بهتر است با مراجعه به اپلیکیشن Security> Cleaner، حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید. در این قسمت، تمام حافظه پنهان ذخیره شده در برنامه‌های موجود در تلفن خود را پاک می‌کنید.

 

خرید گوشی شیائومی از هدهد آی تی

 

3. برنامه ای را که لازم ندارید، ببندید تا RAM آزاد شود

یکی دیگر از علت های کند شدن گوشی شیائومی ، شلوغ بودن رم است. استفاده از چندین اپلیکیشن و اجازه دادن به آن‌ها برای اجرا در پس زمینه گوشی امروزه عادت بسیاری از افراد است. این موضوع فقط باعث می‌شود که ظرفیت رم به راحتی پر شده و گوشی شما کند شود. بنابراین برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید، با باز کردن لیست برنامه‌های در حال اجرا و سپس ضربه زدن روی هر برنامه‌ای برای خاموش کردن آن‌ها، ببندید.

اگر تب «توسعه دهنده» گوشی شیائومی شما فعال است، می‌توانید برنامه‌ها یا سرویس‌هایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند را با سرعت بیشتری خاموش کنید.

4. برای یافتن علت کندی گوشی شیائومی، برنامه های زباله شخص ثالث را نصب نکنید

بسیاری از کاربران معمولا نرم افزارهای زیادی را دانلود می‌کنند تا به پاکسازی داده‌های ناخواسته در گوشی هوشمندشان کمک کند. با این حال، به گفته کارشناسان، این برنامه‌ها اغلب برای گوشی شما اثر ضررشان از سودشان بیشتر است.

 

بیشتر بخوانید: « معایب گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ را در ذهن داشته باشید! »

 

5. به طور مرتب گوشی های شیائومی را ری استارت کنید

ری استارت کردن برای رفع کندی گوشی شیائومی

راه‌اندازی مجدد گوشی‌های هوشمند ساده است، بنابراین این یکی از مؤثرترین و سریع‌ترین روش برای کمک به دستگاه شما جهت عملکرد بهتر است. تا زمانی که تلفن خود را مرتباً راه اندازی مجدد می‌کنید، این می تواند به تلفن شما کمک کند که به طور خودکار حافظه اشغال شده را پاک کنید و از انجام کارهای غیر ضروری در پس زمینه گوشی هوشمند شما جلوگیری کنید و آن‌ها را ببندد. برای راه اندازی مجدد گوشی شیائومی، کافی است دکمه پاور را نگه دارید و سپس گزینه Reboot را انتخاب کنید. سپس برای تایید، OK را فشار دهید.

 

بیشتر بخوانید: « بهترین گوشی شیائومی سال 2021 را بشناسید! »

 

6. برای افزایش سرعت گوشی شیائومی ، گوشی را به طور کامل به روزرسانی کنید

به‌روزرسانی‌های جدید گوشی های هوشمند اندرویدی بسیار ساده است؛ اما تعداد کمی از کاربران به آن توجه می‌کنند. گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری حاوی بهبود عملکرد گوشی و رفع باگ گوشی‌ها هستند که می‌تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند. اگر صاحب یک گوشی شیائومی هستید، باید مستقیماً به بخش تنظیمات بروید و به دنبال به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار باشید و بررسی کنید که آیا گوشی شما آخرین نسخه سیستم‌عامل را اجرا می‌کند یا خیر.

به روزرسانی گوشی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید: « پرفروش ترین گوشی های شیائومی 2021 را در تیررس خود قرار دهید! »

7. تلفن را به حالت پیش فرض بازگردانی کنید

این احتمالاً آخرین روشی است که باید امتحان کنید، زمانی که متأسفانه گوشی شیائومی شما خطاهای جبران ناپذیر زیادی را تجربه می کند. بازگردانی به تنظیمات کارخانه، گوشی را به حالت پیش فرض کارخانه بر می‌گرداند، اگرچه این کار باعث می‌شود تمام اطلاعات گوشی شما پاک شود، اما خطاهای نرم افزاری باقی مانده در دستگاه که عملکرد گوشی را مختل کرده است، نیز از بین می‌برد و سبب افزایش عملکرد گوشی می‌شود. قبل از انجام حالت پیش فرض از داده های شخصی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

سخن آخر

گوشی های شیائومی مانند تمام گوشی های هوشمند امروزی ممکن است با کندی عملکرد مواجه شود و این مشکل به قدر حاد باشد که حاضر شود گوشی خود را عوض کنید. بنابراین ترفندها و راه حل‌هایی به شما نشان دادیم که به آسانی به افزایش سرعت گوشی شیائومی کمک می کند. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند.

برای خرید انواع گوشی های شیائومی و برندهای دیگر تلفن همراه هوشمند می‌توانید فروشگاه هدهد آی تی را انتخاب نمائید. البته محصولات فروشگاه هدهد آی تی به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود و می‌توانید انواع تبلت، لپ تاپ، نمایشگر، تلویزیون و انواع قطعات کامپیوتری را خریداری نمائید.

2.1/5 - (13 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.