مقالات

مغز با هوش مصنوعی شبیه به مغز انسان

هوش مصنوعی

مدعی شدن تراشه با هوش مصنوعی ، مغز انسان را تقلید می کند

ما را یک قدم به مغز مصنوعی نزدیک می کند

محققان یک تراشه الکترونیکی با هوش مصنوعی (AI) ساخته اند که از روش پردازش اطلاعات بصری مغز انسان تقلید می کند.

هوش مصنوعی معمولاً به صورت نرم افزاری و پردازش داده هاتولید می شوند – با این وجود این یک نمونه اولیه ی جدید ، که نرم افزار اصلی AI را به یک دستگاه سخت افزار ضبط تصویر متصل می کند و عملکردی شبیه به مغز را ارائه می دهد.

Sumeet Walia ، رهبر تیم محققان استرالیایی ، آمریکایی و چینی ، گفت: این ما را به یک دستگاه هوش مصنوعی که از بزرگترین نوآوری محاسبات طبیعت یعنی مغز انسان الهام گرفته شده باشد نزدیک شدیم.

سیستم های مکانیکی به جای طبیعی

این تحقیق توسط دانشگاه Melbourne’s RMIT انجام شد و اخیراً در مجله Advanced Materials منتشر شده است. مطابق با اعلامیه مطبوعاتی ، نمونه اولیه مغز مصنوعی از الهامات ژنتیکی گرفته شده است که خود ابزاری در حال ظهور بیوتکنولوژی است که به دانشمندان اجازه می دهد تا از نور برای دستکاری نورونها در بدن انسان استفاده کنند.

تراشه هوش مصنوعی این رفتارها را تقلید می کند زیرا این تراشه با استفاده از یک ماده فسفر سیاه بسیار نازک تولید شده است ، که مقاومت الکتریکی را بر اساس طول موج های مختلف نور تغییر می دهد. محققان خاطرنشان کردند که با تاباندن رنگهای مختلف نور بر روی تراشه ، می توانند به عملکردهای مختلفی مانند تصویربرداری یا ذخیره حافظه دست یابند.

دکتر تیمور احمد ، نویسنده اصلی این تحقیق ، گفت: “نمونه اولیه الکترونیکی ما پیشرفت چشمگیری در رسیدن به هدف نهایی است: یک مغز مصنوعی که می تواند مانند مغز ما از محیط خود بیاموزد.”علاوه بر این که باعث تقویت ضبط و دستکاری تصاویرشود ، تراشه جدید اکنون می تواند ، اعداد را طبقه بندی کند و برای تشخیص الگوها و تصاویر با دقت بیش از 90٪ آموزش ببیند.دکتر احمد خاطرنشان می کند که تراشه آنها به میزان قابل توجهی به “مغز انسان” نزدیک می کند که دقیقاً مانند ما از محیط خود می آموزد.

والیا موافق است: “هدف ما این است که یک ویژگی اصلی از چگونگی یادگیری مغز از طریق حک کردن بینایی به عنوان حافظه ایجاد کنیم. نمونه اولیه ای که ما توسعه داده ایم یک جهش بزرگ به سمت نوروبروبیک ها ، فناوری های بهتر برای تعامل انسان و ماشین و سیستم های بیونیکی مقیاس پذیر است. ”

 

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.