مقالات

علت قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی چیست؟

xiaomi wifi disconect

خرید گوشی شیائومی در ایران دارای بازار خوب و بزرگی است و به دلیل اینکه افراد زیادی این برند را خریداری کردند پس تصمیم گرفتیم یک مقاله درباره رفع مشکل اتصال اینترنت داشته باشیم

علت قطع اینترنت گوشی شیائومی چیست؟ آیا گوشی شیائومی شما مشکل اتصال وای فای دارد؟ آیا گوشی شیائومی‌تان مکرراً و به طور خودکار قطع و وصل می‌شود؟ علت قطع اینترنت گوشی شیائومی شما چه چیزی است؟ مدتی قبل چند کاربر شکایت کرده‌اند که گوشی آن‌ها پس از مدتی به طور خودکار از شبکه وای فای قطع می شود. از آن‌جایی که زندگی ما به اینترنت گره خورده است، این موضوع  ‌می‌‍‌تواند آزاردهنده باشد، به خصوص این‌که برای کار یا بازی آنلاین به اتصال WiFi نیاز داشته باشید. به هر حال، اگر با چنین مشکلاتی در گوشی خود مواجه هستید، نگران نباشید. در این مقاله چند راه سریع برای رفع مشکل اینترنت گوشی شیائومی آورده شده است با هدهد آتی همراه باشید

برای رفع مشکل اینترنت گوشی شیائومی، چند روش را امتحان کنید

اگر تلفن Android شما مکرراً از یک شبکه WiFi یا یک هات اسپات WiFi قطع می‌شود، ممکن است به دلیل مشکلات روتر و دستگاه هات اسپات یا خود گوشی شما باشد. در زیر، راهنمای دقیقی برای علت قطع ایترنت گوشی شیائومی، عیب‌یابی و رفع مشکلات اتصال WiFi  برای شما ذکر کرده‌ایم.

گوشی شائومی خود را مجددا راه اندازی کنید

در خیلی از موارد، مشکل اینترنت گوشی شیائومی به دلیل اشکالات موقت در سیستم عامل گوشی هوشمندتان رخ می‌دهد. در این صورت، با راه اندازی مجدد تلفن خود، می‌توانید این مشکل را حل کنید. بعد از این‌که گوشی به طور کامل بالا آمد، بررسی کنید که آیا وای فای به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل اینترنتان حل نشد، مراحل بعدی را طی کنید.

راه اندازی مجدد گوشی شیائومی

رمز وای فای را دوباره وارد کنید و به شبکه متصل شوید

راه موثر دیگر برای رفع مشکل قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی این است که گزینه «فراموشی» وای فای شبکه‌ای را که به آن متصل هستید، بزنید و سپس دوباره به آن متصل شوید. با این کار شبکه وای فای از جمله رمز عبور ذخیره شده از تلفن شما حذف می‌شود. بعداً می‌توانید دوباره به آن متصل شوید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

 

  • به قسمت Network & Internet بروید و گزینه WiFi را انتخاب کنید
  • در این بخش، روی شبکه WiFi که با آن مشکل دارید ضربه بزنید
  • اگر به شبکه متصل نیستید، می‌توانید آن را در قسمت «شبکه‌های ذخیره‌شده» پیدا کنید
  • گزینه Forget را انتخاب نمائید
  • اکنون با وارد کردن رمز عبور مجدداً به شبکه متصل شوید

 

ری استارت گوشی شیائومی

روتر را مجددا راه اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد سخت افزار شبکه، مشکلات شبکه و اینترنت را در گوشی های شما در بیشتر مواقع حل می‌کند. از این رو، توصیه می‌کنیم یک بار روتر خود را راه‌اندازی مجدد کنید تا بررسی نمائید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. دستورالعمل‌های راه‌اندازی مجدد معمولاً در دفترچه راهنمای روتر یا در وب سایت سازنده ارائه می‌شود. روش معمول این است که مودم و روتر را از برق جدا کنید و حدود 30 ثانیه صبر کنید. سپس مودم را دوباره وصل کنید و بعد از 2 دقیقه روتر را مجددا وصل نمائید. کمی به آن زمان بدهید تا شروع به کار شود و بعد بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. این راه کار همچنین سبب افزایش سرعت گوشی شما می شود و برنامه هایی که از قبل باز بودند را می بندد

بیشتر بخوانید علت کند شدن گوشی های شیائومی چیست؟

برای رفع مشکل قطع اینترنت گوشی شیائومی، محدوده روتر را بررسی کنید

آیا در حین راه رفتن در خانه، تلفن شما به طور خودکار قطع می‌شود و دوباره به شبکه وای فای متصل می‌شود؟ به نظرتان علت قطع اینترنت گوشی شیائومی چیست؟ ممکن است این مشکل به دلیل محدودیت در امواج وای فای باشد. بنابراین، محدوده خود و پوشش وای فای منطقه‌تان را بررسی کنید.

باند 5 گیگاهرتز به‌طور کلی، سرعت اتصال عالی را به شما می‌دهد. با این حال، وقتی صحبت از محدوده اتصال به میان می‌آید، نسبت به باند قدیمی 2.4 گیگاهرتز پایین‌تر است. بنابراین، اگر فکر می‌کنید مشکلاتی در محدوده شبکه وجود دارد، سعی کنید به 2.4 گیگاهرتز سوئیچ کنید.

بیشتر بخوانید جدیدترین گوشی شیائومی 2022 چه برگ های برنده ای رو می کند!

برنامه های اخیراً نصب شده را مورد بررسی قرار دهید

آیا یکی از برنامه های اخیرا نصب شده در اتصال شما اختلال ایجاد می‌کند؟ بررسی کنید که آیا فایروال، VPN یا برنامه‌های تقویت‌کننده اتصال را روی تلفن خود نصب کرده‌اید یا خیر. اگر بله، سعی کنید آن‌ها را حذف نمائید یا اتصالشان را  قطع کنید تا ببینید کمک می‌کند یا خیر.

در حالت  Safe Mode، بوت شوید

ممکن است علت قطع اینترنت گوشی شیائومی به برنامه‌های شخص ثالث مربوط شود. در این حالت می‌توانید گوشی خود را در حالت ایمن بوت کنید تا متوجه شوید که آیا برنامه شخص ثالث مشکل را ایجاد می‌کند یا خیر.

حالت ایمن در اندروید به طور موقت همه برنامه‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند و دستگاه شما را با برنامه‌های پیش‌فرض سیستم راه‌اندازی می‌کند.

برای بوت کردن گوشی در حالت ایمن، دکمه پاور را برای مدت طولانی فشار دهید. هنگامی که نماد خاموش کردن ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید و برای یک یا دو ثانیه نگه دارید و زمانی که از شما خواسته شد به حالت ایمن بوت شود، آن را تأیید کنید. این روش ممکن است در دستگاه‌های مختلف متفاوت باشد.

انچام حالت safe boot در گوشی شیائومی

برای رفع مشکل اینترنت گوشی شیائومی WiFi+ را خاموش کنید

تقریباً تمام گوشی‌های اندرویدی مدرن دارای ویژگی WiFi+ هستند. هنگامی که این وضعیت، فعال باشد، به گوشی شما اجازه داده می‌شود تا بر اساس قدرت سیگنال بین WiFi و داده تلفن همراه جابه‌جا شود. برای خاموش کردن WiFi+ باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تنظیمات را در گوشی اندروید خود باز کنی.
  • به بخش Wireless and Networks بروید
  • در این قسمت، روی WiFi > تنظیمات بیشتر کلیک کنید
  • ویژگی WiFi+ را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید بهترین گوشی شیائومی سال 2021 را بشناسید!

برای رفع مشکل قطع اینترنت گوشی شیائومی، تنظیمات شبکه اندروید را ریست کنید

به عنوان راه حل آخر در این مقاله برای کشف علت قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی، تنظیمات شبکه را در گوشی خود بازنشانی کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تنظیمات گوشی خود را باز کنید
  • به تب Systems بروید
  • بر روی گزینه Reset کلیک کنید
  • روی Reset Network Settings ضربه بزنید

سخن آخر

در این مقاله مانند مقاله علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی چیست؟ ، سعی کردیم تا بهترین راه حل های که سبب رفع شدن مشکلات وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی می شود را ارائه کنیم.

ولی اگر هیچ‌یک از این راهکارها پاسخگو نبود، به یک تعمیرگاه معتبر گوشی‌های هوشمند مراجعه کنید و از یک متخصص کمک بگیرید.

برای خرید گوشی‌ شیائومی، می‌توانید فروشگاه هدهد آی تی را انتخاب نمائید. در این فروشگاه علاوه بر گوشی‌، می‌توانید انواع تبلت، لپ تاپ، نمایشگر، تلویزیون و قطعات کامپیوتری را خریداری کنید.

2.8/5 - (16 امتیاز)
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “علت قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی چیست؟

  1. احمد گفت:

    با سلام
    گوشی شیائومی در یک جمله ، بدترین گوشی هست که به طول زندگی من خریدم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.