مقالات

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

اگر مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی، آرامشتان را به هم ریخته است، این مقاله شما را آرام خواهد کرد! مشکل آنتن دهی گوشی Xiaomi، ممکن است در قالب پیام‌هایی مانند «عدم وجود سرویس»، «فقط تماس‌های اضطراری» و یا «عدم وجود سیگنال»، شما را در ارتباطاتتان دچار مشکل کند. اما چه چیزی ممکن است باعث ایجاد مشکل شبکه گوشی شیائومی شود؟ چگونه باید مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی را برطرف نمود؟  برای یافتن پاسخ این سوالات با هدهد آی تی همراه باشید و خودتان را از شر این مشکل رها کنید.

چه عاملی باعث آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی می شود؟

ظاهراً مشکلی که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید مربوط به شبکه است؛ بنابراین با موضوع نسبتا پیچیده‌ای سر و کار دارید؛ زیرا عوامل زیادی وجود دارد که باید به عنوان دلایل احتمالی برای این مشکل در نظر گرفته شوند. اما جای نگرانی نیست! راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها، افزایش آنتن دهی گوشی شیائومی را شاهد باشید.

اما دلایل بروز مشکل آنتن دهی گوشی های شیائومی چیست و چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد؟! در ادامه، با برخی از این دلایل و راهکارها اشاره می‌شوید.

بیشتر بخوانید: « علت قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی چیست؟ »

 

1.    مشکل شبکه گوشی شیائومی

مشکلات فنی ممکن است در هر زمان روی شبکه‌ها رخ دهد و زمانی که این اتفاق افتاد، خدمات شبکه در دسترس نخواهد بود. البته قطعی‌های برنامه‌ریزی شده که به دلیل تعمیر و نگهداری منظم توسط ارائه دهنده خدمات شبکه شما انجام می‌شود، می‌تواند عامل بروز مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی شما باشد.

مشکل شبکه گوشی شیائومی

2.    اختلال در عملکرد یا اشکالات برنامه ها

آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی شما هم‌چنین می تواند به دلیل اشکالات نرم افزاری یا عملکرد نادرست برنامه‌ها در دستگاهتان باشد. به‌روزرسانی خود برنامه یا سیستم عامل گوشی‌تان اغلب، اشکالات جزئی را برطرف می‌کند و آنتن‌دهی گوشی‌تان را بهبود می‌دهد.

3.    مشکلات سیم کارت، دلیلی بر بروز مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

مشکلات مربوط به سیم کارت مانند سیم کارت آسیب دیده یا قرار دادن نادرست سیم کارت در گوشی نیز می‌تواند منجر به دریافت پیام‌های خطای مربوط به آنتن دهی شود و ارتباط مخابراتی شما را قطع نماید.

در صورتی که پین ​​های سیم کارت با خاک پوشانده شود نیز همین اتفاق می افتد. کثیفی‌ها می‌توانند موجب شوند که پین‌ها در تماس‌های مناسب با شیار سیم‌کارت دچار مشکل شوند. در نتیجه این تماس نامناسب، ممکن است دستگاه نتواند سیم‌کارت را به درستی بخواند.

بیشتر بخوانید: « بهترین گوشی شیائومی سال 2021 را بشناسید! »

 

4.    آسیب فیزیکی یا خیس شدن

اگر گوشی‌تان دچار آسیب‌دیدگی فیزیکی شده است یا در معرض آب و رطوبت شده است، دلیل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی خود را در این وضعیت‌ها جستجو کنید. خیس شدن سیم کارت، شیار یا سینی کارت و یا هر یک از قطعات سخت افزاری گوشی و یا بروز آسیب فیزیکی برای آن‌ها می‌تواند کاری با گوشی شما بکند که از دنیای اطرافتان بی‌اطلاع شوید!

مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

راه حل های ممکن برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

اگر مطمئن هستید که در محدوده پوشش ارائه‌دهنده شبکه خود قرار دارید، اما با مشکل آنتن دهی مواجه هستید، روش‌های زیر را برای عیب‌یابی مشکل گوشی خود امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام مشکل، گوشی‌تان را از زمین و زمان قطع نموده‌اند!

1.    برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی ، گوشی را ریستارت کنید

راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به رفع اشکالات جزئی نرم‌افزاری که ممکن است باعث بروز برخی تداخل‌ها شده باشد، کمک کند.

برای راه‌اندازی مجدد یا تنظیم مجدد نرم افزار، دکمه پاور را نگه دارید. هنگامی که منو بر روی صفحه ظاهر شد، گزینه Power off  را انتخاب کنید سپس روی OK ضربه بزنید.

پس از چند ثانیه، دکمه روشن/ خاموش را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه روشن شود. سپس برسی کنید که آیا خطای عدم سرویس یا عدم وجود سیگنال را برطرف می کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: « علت های کند شدن گوشی شیائومی چیست؟ »

 

2.    سیمکارت را بردارید و دوباره نصب کنید

جایگذاری مجدد سیمکارت به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سیمکارتتان آسیبی دیده است یا نه. هم‌چنین، این کار هرگونه نقص جزئی را که بر عملکرد خواندن داده‌های سیمکارت تلفن شما تأثیر می‌گذارد، برطرف می‌کند.

برای خارج کردن سیمکارت از گوشی‌تان، سیمکارت را با دقت از سینی خارج کنید و آن را از نظر وجود هرگونه نشانه احتمالی از آب یا آسیب فیزیکی بررسی کنید.

در صورت لزوم، پین‌های سیم‌کارت را با یک پاک‌کن سفید، پارچه میکروفایبر یا پنبه‌ای که با الکلی تمیز کنید تا کثیفی‌های آن پاک شود. سپس اجازه دهید که سیم‌کارت خشک شود. و در آخر سیم کارت را به سینی برگردانید و سینی را به آرامی در جای خود فشار دهید. حالا گوشی خود را دوباره روشن کنید تا بیبنید تلاش‌هایتان نتیجه داده است یا نه.

بیشتر بخوانید: « معایب گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ را در ذهن داشته باشید! »

 

3.    برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی ، حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

در بسیاری از اوقات، تنها با روشن کردن حالت هواپیمای گوشی خود به مدت چند ثانیه و سپس خاموش کردن آن، مشکلتان حل می‌شود. با این کار، هر گونه تضاد بین حالت‌های شبکه روی گوشی‌تان برطرف می‌شود. روشن کردن هواپیما به طور موقت ویژگی های اتصال دستگاه شما از جمله Wi-Fi و بلوتوث را غیرفعال می‌کند.

آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید: « جدیدترین گوشی شیائومی 2022 چه برگ های برنده ای رو می کند! »

 

4.    اپراتور شبکه را به صورت دستی از طریق تنظیمات شبکه موبایل انتخاب کنید

انتخاب دستی شبکه نیز می تواند به افزایش آنتن دهی گوشی شیائومی کمک کند به خصوص اگر مشکل به عنوان اشکالات جزئی در عملکرد انتخاب شبکه خودکار تلفن رخ دهد.

برای انتخاب دستی شبکه خود، به منوی Settings-> Networks بروید. از منوی ظاهر شده، شبکه های موجود را جستجو کنید و سپس اپراتور مورد نظر را از لیست انتخاب کنید.

پس از انتخاب اپراتور شبکه خود، تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که آیا مشکل شبکه گوشی شیائومی برطرف شده است یا نه.

بیشتر بخوانید: « علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی چیست؟ »

 

5.    به روز رسانی سیستم عامل دستگاه برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

به‌روزرسانی سخت‌افزار دستگاه نیز می‌تواند کمک شایانی کند؛ به‌ویژه اگر مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی توسط برخی باگ‌ها ایجاد شده باشد. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هم‌چنین حاوی رفع اشکال‌هایی از جمله موارد مربوط به شبکه هستند.

اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، فایل‌های رام رسمی MIUI را برای خود دانلود کنید یا به طور مستقیم از خود تلفن همراه اقدام کنید.

سخن آخر

اگر هیچ یک از این روش‌ها، مشکل شما آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی یا مشکل شبکه گوشی شیائومی را برطرف نکرد، می‌توانید تلفن خود را به یک مرکز خدمات ببرید تا متخصصان تلفن همراه، هرگونه علائم احتمالی آسیب، به ویژه در اجزای شبکه را تشخیص دهند.

اگر به دنبال خرید گوشی شیائومی جدید هستید، می‌توانید فروشگاه هدهد آی تی را انتخاب نمائید. در هدهد آی تی، به جز انواع برندهای تلفن همراه، می‌توانید انواع تبلت، لپ تاپ، صفحه نمایش، تلویزیون و قطعات کامپیوتری را خریداری نمائید.

2.7/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

6 دیدگاه در “رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی

  1. ساسان گفت:

    ممنون از راهنمایی شما.سپاسگذارم
    واقعاانجام مراحل ساده که همه می دانیم ولی یادآوری آن واقعااثربخش است فوق العاده است ازخدمات رایگان
    ومشتری مدارانه این سایت کمال تقدیردارم مشکل آنتن دهی من بادنبال کردن تک به تک راهنمایی های ساده درعین حال اثربخش ؛حل شد.پایدار وهر روز موفق ترازهمیشه باشید.

    1. کارمند گفت:

      خواهش می کنم اگه نظری دارید برای بهبود سایت ممنونتون میشم

  2. احسان علیزاده گفت:

    سلام من امروز وسط گیم بودم که یهو انتنم پرید نمی‌دونم چیکار کنم هر روشی زدم عمل نکرد ممکنه از دکل خود ایرانسل باشد

  3. اسفندیار گفت:

    نه هیچوقت و هرگز شیاومی نت و انتن درستی ب کاربر میده و نه هرگز لنوو انتن دهیش درست میشه ، این دو مدل گوشی از مزخرفترین گوشیهاییه ک وارد بازار کشور میشه ، باید در اون شرکت سازندشون و گل گرفت فقط ، قبلا ی سامسونگ داشتم هیچوقت مشکل تماس یا اینترنت نداشتم ، اما خریت کردم بخاطر باطری قویتر

  4. فضل ربی گفت:

    سلام من گوشیمو از افغانستان آوردم رجسترم کردم ولی بازم آنتن ندارد باید چی کار کنم لطف کنین یه مشوره بهم بدین ممنون میشم

  5. بهنام گفت:

    ساعت ۲نیمه شب آنتن گوشی خودبه‌خود رفت. هیچوقت از دوسیم همزمان استفاده نمیکنم و برای تست سیم کارت شاتل رو فعال کردم که آن هم آنتن نداشت. گوشی بنده شیائومی poco x3 و سیم کارت اصلی ایرانسل دائمی هست. گوشی رو ری‌استارت (خاموش و روشن) کردم بی‌فایده بود حالت هواپیما رو فعال و غیرفعال کردم باز نتیجه‌ای نداشت. در ساعت ۳:۵۰ دقیقه نیمه شب پس از گذشت تقریبا ۲ساعت عدم سرویس‌دهی شبکه، خودبه‌خود درست شد و همه چی به حالت قبل بازگشت. دلیل رو نمی‌دونم اما خواستم بگم عجله نکنید کمی زمان بدهید تا شاید مشکل رفع بشه. بعضی دوستان به محض مشاهده این وضعیت گوشی رو به حالت کارخانه می‌برند و حتی ممکن است اطلاعات خودشان را با این کار از دست دهند. صبور باشید اگر مدت زمان طولانی ایراد رفع نشد سپس اقدامات دیگه رو انجام بدید. پاینده ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.