مقالات

با سایه انداختن گوشی شیائومی خود مبارزه کنید!

سایه گوشی شیائومی

چقدر از دست سایه انداختن گوشی‌تان کلافه شده‌اید؟! به نظرتان بهترین راه حل برای رفع مشکل سایه گوشی شیائومی شما چیست؟ سایه انداختن گوشی یکی از مشکلاتی است که تنها به برند شیائومی ختم نمی‌شود. اگر درباره فن آوری های نمایشگر LCD و OLED جستجو کنید، حتما به موضوع سایه انداختن صفحه نمایش OLED پی خواهید برد. گوشی‌هایی که دارای نمایشگرهای OLED هستند، ممکن است به طور اجتناب ناپذیری از مشکل سایه انداختن در صفحه نمایش رنج ببرند، در حالی که نمایشگرهای LCDچنین مشکلی را برایتان ایجاد نمی‌کنند.

متاسفانه سایه انداختن گوشی شیائومی یا برندهای دیگر تلفن همراه و یا حتی صفحه نمایش‌ها و نمایشگرهای دیگر، قابل تعمیر نیست، اما می‌توانید با استفاده از چند ترفند ساده، مشکل سایه گوشی شیائومی را تا حد ممکن کاهش دهید تا کمتر به چشم بیاید. پس با هدهد آی‌ تی همراه باشید تا علت سایه گوشی شیائومی را بررسی کنیم و راهکار برای رفع سایه صفحه گوشی شیائومی را به شما ارائه دهیم.

علت سایه گوشی شیائومی چیست؟

سایه  انداختن گوشی در زبان انگلیسی، Burn in  نام دارد که البته به کار بردن کلمه «سوزاندن» برای این مشکل کمی گمراه‌کننده است؛ زیرا هیچ سوختن یا گرمایی در این مشکل دخالت ندارد.

این اصطلاح برای توصیف نمایشگری استفاده می‌شود که از تغییر رنگ دائمی در هر قسمتی از پنل رنج می‌برد. البته نمایشگر با وجود این مشکل، همچنان به طور معمول کار می‌کند اما یک تصویر شبح مانند بسیار محو وجود دارد که تا وقتی که صفحه نمایش روشن است باقی می‌ماند.

به یاد داشته باشید که زمانی عبارت Burn in به مشکل سایه گوشی شیائومی اطلاق می‌شود که این مشکل به صورت دائمی باشد و این نقص در قسمت سخت‌افزاری نمایشگر ایجاد شود، نه این‌که مشکل سایه ناشی از یک اشکال گرافیکی نرم افزاری باشد.

بیشتر بخوانید: « علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی چیست؟ »

رفع سایه صفحه گوشی شیائومی

سایه صفحه گوشی شیائومی به طور 100 درصدی قابل رفع نیست و همه نمایشگرهای گوشی از نوع OLED، معمولا مقداری سوختگی دارند. اما اغلب اوقات به طور کامل قابل مشاهده نیست؛ مگر این‌که یک رنگ ثابت را با حداکثر روشنایی نمایش دهید تا سایه انداختن گوشی شیائومی یا هر نمایشگر OLED دیگری نمایان شود.

سیستم عامل اندروید به برنامه های زیادی دسترسی دارد که سایه انداختن را تشخیص می‌دهند. بهترین آن‌ها Screen Test است که توسط توسعه‌دهنده Hajime Namura ارائه شده است.

علت مشکل سایه گوشی شیائومی

تست صفحه بسیار ساده است. برنامه را نصب و اجرا کنید. اگر یک تصویر ثابت یا رنگ‌آمیزی لکه‌دار دیدید، نمایشگر گوشی شما دچار سوختگی و سایه انداختن است. در ادامه، تعدادی از روش های سایه انداختن گوشی شیائومی آورده شده است:

  • کاهش روشنایی صفحه نمایش و زمان خاموش شدن
  • استفاده از حالت تمام صفحه
  • تغییر تصویر زمینه به رنگ سیاه
  • نصب نمادهای تاریک دوستدار OLED
  • نصب فایرفاکس موبایل با تم تیره نصب
  • نصب یک صفحه کلید سازگار با OLED

اما چگونه می‌توانید هر کدام از این راهکارها را پیاده‌سازی کنید و به جنگ مشکل سایه گوشی شیائومی خود بروید؟! در ادامه با هر یک از این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: « جدیدترین گوشی شیائومی 2022 چه برگ های برنده ای رو می کند؟! »

 

1.    مشکل را در پیکسل‌ها جستجو کنید!

تک تک پیکسل‌های درون یک دیود ساطع نور آلی (OLED) وقتی نور را از خود ساطع می‌کنند، فرسوده و خراب می‌شوند. علت سایه گوشی شیائومی این است که تک تک پیکسل‌های یک صفحه نمایشگر با سرعت یکسان خراب نمی‌شوند و هر کدام عمر متفاوتی دارند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توان این‌طور گفت که برای تولید نور سفید، صفحه نمایش گوشی یا حتی تلویزیون سه زیرپیکسل مختلف را در مجاورت یکدیگر روشن می‌کند و هر زیر پیکسل رنگ متفاوتی تولید می‌کند: قرمز، آبی و سبز که این سه رنگ با هم سفید به نظر می رسند.

در گوشی‌های هوشمند، زیرپیکسل‌های قرمز دیرتر تجزیه و خراب می‌شوند و از این جهت بادوام‌ترین هستند و پس از آن رنگ سبز دچار مشکل می‌شود. پیکسل رنگ‌ آبی سریع‌ترین زمان تجزیه و خراب شدن را دارد؛ پس هنگامی که سایه انداختن را می‌بینید، اغلب به دلیل ضعیف شدن زیرپیکسل آبی ایجاد است.

خرید گوشی شیائومی از هدهد آی تی

 

2.    کاهش روشنایی صفحه و وقفه زمانی صفحه

هر چه نمایشگر مدت زمان کمتری روشن بماند، طول عمر آن بیشتر خواهید بود. هم‌چنین، هر چه شدت روشنایی بیشتر باشد، عمر نمایشگر کوتاه‌تر می‌شود.

3.    حالت تمام صفحه برای مقابله با سایه گوشی شیائومی

حالت Immersive در اندروید امکان حذف نوارهای بالا و پایین در رابط کاربری اندروید را فراهم می‌کند. متأسفانه Google این ویژگی به صورت جنرال پیاده‌سازی نکرده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید سایه انداختن بر روی صفحه نمایش را بهبود بخشید، باید این ویژگی را برای هر برنامه روی دستگاه خود پیکربندی کنید.

خوشبختانه، تعداد کمی از برنامه ها وجود دارند که این کار را به صورت خودکار برای شما انجام می دهند که با کمی جستجو پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: « رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی »

 

4.    تصویر زمینه را به سیاه تغییر دهید

ممکن است متوجه شوید که بعضی از تصاویر پس زمینه موجود در اندروید برای صفحه نمایش های OLED مناسب نیستند. صفحه‌های نمایش OLED هنگام نمایش رنگ مشکی انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند و با رنگ مشکی نمی‌سوزند.

این روش یکی از کارآمدترین روش‌های رفع سایه صفحه گوشی شیائومی است. هم‌چنین استفاده از یک تصویر پس زمینه سیاه عملکرد باتری دستگاه شما را بهبود می‌بخشد؛ پس با این کار، با یک تیر دو نشان می‌زنید.

رفع سایه صفحه گوشی شیائومی

5.    AMOLED-Friendly Dark Icons را نصب کنید

این نرم‌افزار کاربردی آیکون‌های روشن و آسیب‌رسان به صفحه نمایش شما را به یک پالت تیره‌تر و سازگار با OLED تغییر می‌دهد و مشکل سایه گوشی شیائومی را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. این نرم افزار بیش از 300 آیکون در دسترس است که نمادهای پیش فرض و بسیاری دیگر را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: « معایب گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ را در ذهن داشته باشید! »

 

6.    تم تیره نرم افزارها را نصب کنید

خوشبختانه مدتی است که اکثر نرم‌افزارها علاوه بر حالت روز، حالت شب را نیز به گزینه‌های خودشان اضافه کرده‌اند که با فعال کردن این گزینه، پیکسل‌ها گوشی هوشمند خود را حفظ می‌کنید و از سایه‌ها در امان می‌مانید!

7.    صفحه کلید AMOLED-Friendly

اندروید دارای چند نرم‌افزار صفحه کلید مجازی است که می‌تواند سایه انداختن یا سوختگی را کاهش دهد و همین‌طور، عمر باتری را بهبود بخشد. بهترین این نرم‌افزارها، SwiftKey است که به کاربران امکان می‌دهد رنگ صفحه کلید خود را تغییر دهند. تم صفحه کلید SwiftKey’s Pumpkin می‌تواند به عنوان یک گزینه جالب توجه به کارتان بیاید.

 

سخن آخر

سایه انداختن AMOLED به عنوان یک بخش طبیعی از چرخه زندگی نمایشگرهای OLED با گوشی‌تان سر و کار دارد. ابزارهایی که ادعا می‌کنند، سوختگی OLED را برطرف می‌کنند، باعث آسیب رسیدن یکنواخت به تمام پیکسل‌های AMOLED می‌شوند و در نتیجه طول عمر آن را کاهش می‌دهند؛ لذا با احتیاط به نصب این نرم‌افزارها اقدام کنید.

هیچ یک از روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تخریب آهسته صفحه نمایش دستگاه شما را متوقف نمی‌کنند. با این حال، سرعت از بین رفتن آن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند.

حالا که راهکارهای رفع مشکل سایه انداختن گوشی شیائومی را شناختید و به خرید یک گوشی شیائومی جدید علاقه‌مند شدید، می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی به سایت هدهد آی ‌تی مراجعه کنید. البته محصولات هدهد آی تی به گوشی‌های شیائومی محدود نمی‌شود و سایر برندهای گوشی هوشمند، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها، نمایشگرها، تلویزیون‌ها و قطعات الکترونیکی را در بر می‌گیرد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.