مقالات

مزایا و معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو را بشناسید

معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو

معمولا مردم هنگام خرید گوشی اولین گزینه هایی که به آن فکر می‌کنند محصولات میان رده است. یکی از این میان رده های محبوب گوشی ردمی 8 پرو است. در ادامه با هدهد آی تی همراه باشید تا مزایا و معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو را بشناسید.

مشخصات کلی ردمی نوت 8 پرو

از معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما با یک تلفن بزرگ، نسبتاً سنگین و بسیار ضخیم روبه رو هستید که همانطور که گفته شد همین امر تبدیل به یکی از معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو شده است.
در پشت گوشی یک برآمدگی به صورت عمودی قرار گرفته که دوربین و حسگر اثرانگشت را در خود جای داده است (که حسگر اثر انگشت در نگاه اول شبیه یکی از لنزها به نظر می رسد). دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست دستگاه قرار دارد و در پایین یک درگاه USB-C و یک جک هدفون 3.5 میلی متری قرار گرفته است. این گوشی هوشمند بسیار محکم‌ و مقاوم است اما یکی از مشکلات گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو این مسئله است که هیچ نوع سیستم ضدآب واقعی‌ای روی این گوشی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی چیست؟

معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو

صفحه نمایش ردمی نوت 8 پرو

Redmi Note 8 Pro تا حدودی به لطف صفحه نمایش 6.53 اینچی با یک بریدگی در بالا، نسبتاً بزرگ است و تبدیل به یک گوشی ایده آل برای گیمینگ شده است. صفحه نمایش LCD با رزولوشن 1080 در 2340 است. در حالی که رنگ ها شاید کمی پایین تر از حد معمول هستند اما وضوح نسبتاً بالا صفحه نمایش تا حدی مشکلات گوشی شیائومی ردمی را حل کرده است.
درست است که یک صفحه نمایش بزرگ برای مشاهده محتوا، شبکه های اجتماعی و گیمینگ خوب است ولی گاهی أوقات ممکن است برای رسیدن به اسکنر اثر انگشت یا لمس کردن یک آیتم با مشکل مواجه شوید، بنابراین ممکن است خیلی از افراد به این صفحه نمایش به عنوان معایب گوشی شیائومی note 8 pro نگاه کنند و برخی دیگر به عنوان یک مزیت عالی بنگرند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی شیائومی 2022 چه برگ های برنده ای رو می کند؟

دوربین ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که یکی از بهترین ویژگی های این گوشی است، همچنین یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز وجود دارد.
در قسمت جلویی یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی وجود دارد که برای یک گوشی مقرون‌به‌صرفه یک دوربین با رزولوشن بسیار بالا است، و به نظر می‌رسد که عکس‌های گرفته شده با این گوشی بسیار راضی کننده است. اگر سلفی زیاد می‌گیرید و  بودجه کمی دارید، این گوشی برای شما بسیار ایده آل است.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی 

معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو

باتری ردمی نوت 8 پرو

معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو  به طور یقین باتری این گوشی هوشمند نیست! باتری ردمی نوت 8 پرو 5000 میلی آمپر ساعت است که نسبتا خوب است. بعضی از کاربران یکی از معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو را داغ کردن گوشی در هنگام شارژ گوشی گزارش کردند.
ما انتظار داریم که این گوشی با این ظرفیت حداقل یک روز دوام بیاورد. ولی باید به دیگر معایب گوشی شیائومی note 8 pro  اشاره کنیم و آن این موضوع است که گوشی از شارژر 18 واتی پشتیبانی می‌کند که البته برای گوشی‌هایی با این قیمت تقریباً معمولی ​​است ولی می‌توانست بهتر باشد

بیشتر بخوانید: علت کند شدن گوشی های شیائومی چیست؟

نرم افزار و سخت افزار ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو از اندروید 9 پای شخصی سازی شده استفاده می‌کند. اما می‌توان آن را به اندروید 10 ارتقا داد. اما شایان ذکر است که این تلفن همراه با چند برنامه bloatware ارائه می شود که ممکن است بلافاصله آنها را حذف کنید، مانند Opera، یک برنامه مرورگر وب که وقتی Chrome را دارید شاید إحساس کنید که اضافی است همچنین Mi Community و اپلیکیشن‌های Mi Store که احتمالاً افراد کمی از آن‌ها استفاده خواهند کرد. یکی دیگر از مشکلات گوشی شیائومی ردمی آپدیت با تاخیر زیاد است که همین امر ممکن است که سبب شود کاربران را با مشکل روبه‌رو کند.
یک ویژگی شگفت‌انگیز با توجه به قیمت پایین این واقعیت است که 6 گیگابایت رم در اینجا وجود دارد، زیرا بسیاری از تلفن‌های دیگر با این قیمت فقط 4 گیگابایت رم دارند.  سخت‌افزار این گوشی هوشمند  از تراشه اسنپدراگون SM7125 بهره می‌برد که در آن پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ا‌ی و قدرتمندی قرارگرفته است

سخن آخر:

این گوشی هوشمند با توجه به  هزینه ای که می پردازید کاملا ارزش خرید بالایی دارد. نوت 8 پرو دارای باتری خوب، صفحه نمایش مناسب، کیفیت ساخت خوب، نرم افزار توانمند (که البته مورد پسند همه نخواهد بود) و صدای عالی است. و به دلیل صفحه بزرگ و چیست خوب کاملا برای بازی مناسب است. اما از طرف معایب گوشی شیائومی نوت 8 پرو  شامل عملکرد دوربین کاملا معمولی و بزرگ بودن بیش از حد گوشی ممکن است برای همه جذاب نیست.

برای خرید گوشی‌ شیائومی، می‌توانید فروشگاه هدهد آی تی را انتخاب نمائید. در این فروشگاه علاوه بر گوشی‌، می‌توانید انواع تبلت، لپ تاپ، نمایشگر، تلویزیون و قطعات کامپیوتری را خریداری کنید.

 

سوالات متداول

آیا شیائومی ردمی نوت 8 پرو ارزش خرید دارد؟

اگر به دنبال عملکرد خوب گوشی با عمر باتری خوب هستید، Note 8 Pro ارزش خرید را دارد، اما از می 2020، گزینه های بسیار دیگری در بازار وجود دارد که که بد نیست آن‌ها را هم بررسی کنید.

ایرادات Redmi Note 8 Pro چیست؟

دارندگان گوشی هوشمند محبوب Redmi Note 8 Pro درباره مشکلات جدی در مورد آخرین به‌روزرسانی MIUI12 صحبت کرده‌اند که باعث ایجاد مشکل بوت‌لوپ برای برخی شده است. مشکل دیگری که گوشی های شیائومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مربوط به باتری آن است. پس از چند ماه استفاده، ممکن است با تخلیه بیش از حد باتری مواجه می شوید یا عملکرد باتری ضعیف شود. این مشکل برای همه رایج نیست.

آیا Redmi Note 8 Pro مشکل گرمایش دارد؟

عملکرد گوشی در هنگام بازی Redmi Note 8 Pro مطمئناً بسیار عالی است. اما این باعث می شود تلفن نیز بسیار گرم شود. گوشی تنها پس از 15 دقیقه بازی به دمای 40.3 درجه سانتیگراد می رسد که برای مدت به این کوتاهی بسیار زیاد است.

آیا Redmi Note 8 Pro برای بازی مناسب است؟

نوت 8 پرو در انجام بسیاری از بازی‌ها نتایج قانع کننده‌ای می‌دهد؛ اگرچه به دلیل وجود مدیاتک هلیو G90T، این گوشی یک گوشی هوشمند تخصصی گیمینگ نیست.

باتری Redmi Note 8 Pro چقدر دوام می آورد؟

بنا به تجربه شخصی، باتری ردمی نوت 8 پرو 10 تا 12 ساعت دوام می‌آورد. اگر به طور متناوب از موبایل استفاده می کنید، باتری شما بیشتر هم برایتان می‌ماند!

آیا شیائومی ردمی نوت 8 پرو ضد آب است؟

Xiaomi Mi 8 و Xiaomi Mi 8 Pro به طور رسمی دارای رتبه IP نیست. البته گفته شده است که یک شیشه فشرده شده سبب ایجاد یک لایه ایمنی اضافی شده است؛ در نتیجه مقاومت بسیار ملایمی در برابر آب ارائه می دهد.

4.5/5 - (10 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.