اخبار, مقالات

چه کارهایی که باعث کاهش عمر باتری گوشی هوشمند می شوند؟

کاهش عمر باتری گوشی هوشمند - هدهد آی تی

عوامل مختلفی باعث کاهش عمر باتری گوشی هوشمند می شوند که ما در این مقاله از فروشگاه هدهد آی تی قصد داریم به معرفی برخی از این عوام بپردازیم.

استفاده از گوشي در آب و هواي نامناسب

گوشي هوشمند شما براي کار با يک دماي خاص طراحي شده و چنانچه در آب و هوايي بيش از اندازه سرد يا گرم قرار بگيرد، منجر به خالي شدن سريع باتري يا حتي خاموش شدن ناگهاني آن خواهد شد. اين دما بين 0 تا 32 درجه سانتي گراد است. در چنين شرايطي بهترين کار خاموش کردن گوشي يا نگه داشتن آن در جيب لباس است تا از آسيب به باتري يا گوشي به شکل کلي اجتناب شود.

شارژ بيش از اندازه يا خالي کردن کامل باتري

«شان بروسکي» مشاور ارشد يکي از شرکت هاي سازنده تجهيزات شارژ به نام Farbe Technik معتقد است، باتري هاي از نوع Lithium-ion يعني باتري هايي که در گوشي هاي هوشمند هم استفاده مي شوند، بهترين کارايي خود را در بازه 50 تا 80 درصد شارژ دارند. خالي شدن کامل باتري گوشی هوشمند منجر به وارد شدن آن به حالت دشارژ عميق مي شود که خود منجر به آن مي گردد که يون هاي باتري قادر به ذخيره شارژ نباشند. در واقع اپل بر اين عقيده است که بايد با باتري ها همانند رويه هاي تغذيه رفتار کرد. همانطور که هيچ انساني نبايد بيش از اندازه يا کمتر از حد نياز غذا بخورد، اين موضوع در مورد باتري هاي Lithium-ion هم صادق است.

کاهش عمر باتری - هدهد آی تی

استفاده از شارژهاي متفرقه يا مربوط به گوشي هاي ديگر

هر باتري شارژر مخصوص خود با ولتاژ تعريف شده را دارد و بر اساس ظرفيت باتري و نوع آن اين شارژر متفاوت است. در نتيجه استفاده از شارژرهاي متفرقه هرچند مي تواند منجر به شارژ شدن هوشمند شما باشد، در عين حال ميتواند آسيب جدي به گوشي يا باتري آن نيز وارد کند و باعث کاهش عمر باتری گوشی هوشمند بشود. بهتر است پيش از استفاده از يک شارژر متفرقه، از همخواني آن با باتري هوشمند ـ با استفاده از اطلاعات قبلي در مورد شارژر مخصوص گوشي خود ـ مطمئن شويد.

کاهش عمر باتری گوشی هوشمند با روشن گذاشتن WiFi و بلوتوث به شکل مداوم

هنگامي که بدون هيچ استفاده موردي، WiFi يا بلوتوث يا هر دو آنها در گوشي هوشمند فعال و روشن باشد، عملا انرژي گوشي به شکلي بي مورد هدر مي رود. متأسفانه اغلب کاربران حتي در زماني که خارج از منزل يا محل کار هستند و عملا به اينترنت دسترسي ندارند WiFi گوشي خود را روشن مي گذارند که مصرف باتري را به شدت افزايش ميدهد.

این کار باعث کاهش عمر باتری گوشی هوشمند می شود. بهترين کار عادت به خاموش کردن WiFi در مواقع غير ضروري يا استفاده از نرم افزارهاي مخصوص به اين کار است.

کاهش عمر باتری گوشی هوشمند با شارژ کردن گوشی در تمام طول شب

معمولا بسياري از ما کاربران عادت داريم گوشي هوشمند خود را در شب و هنگام خواب به شارژ بزنيم تا صبح با باتري پر از آن استفاده کنيم. اما برخي کارشناسان بر اين نظر هستند که اين کار اساسا ايده خوبي نيست.

عمر باتری گوشی هوشمند - هدهد آی تی

هرچند اين موضوع يکي از آن موضوعات جنجالي است که هنوز بر سر صحت آن توافقي صورت نگرفته، گفته ميشود، اين کار منجر به آسيب باتري در بلند مدت مي شود. برخي کارشناسان بر اين باور هستند که بهترين زمان براي کشيدن گوشي از شارژ، قبل از رسيدن به 100 درصد است، زيرا باقي ماندن در شارژ بعد از پر شدن باتري به مرور زمان منجر به کاهش ظرفيت آن مي شود.

کاهش عمر باتری گوشی هوشمند با خاموش نکردن گوشي

کارشناسان بر اين باورند، براي جلوگيري از استهلاک شديد گوشي هوشمند به ويژه در خصوص باتري آن بايد حداقل هر يک هفته يک بار آن را خاموش کنيد، زيرا روشن بودن گوشي به شکل مداوم منجر به تحت فشار بودن شديد باتري خواهد شد. در نتيجه بهتر است، به جاي کوک کردن ساعت گوشي هوشمند خود، يک ساعت زنگ دار بخريد و در طول شب و هنگام خواب به گوشی هوشمند خود استراحت دهيد.

فعال کردن اعلان يا Notification براي هر يک از برنامه ها

اعلان ها صرف نظر از آنکه مدام گوشي شما را به صدا درمي آورند، نياز به برقراري ارتباط مخابراتي يا اينترنتي مداوم دارند. نتيجه اين موضوع نيز کاهش سريع ذخيره باتري است. در نتيجه بهترين راه براي رهايي از مزاحمت هاي بي مورد و نجات ذخيره باتري غير فعال کردن اعلان هاي غير ضروري در تنظيمات گوشي هوشمند است.

به این مطلب امتیاز دهید
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.